15:27

Amber-Gold

Amber Gold

Gdy zobaczyłam tytuł, pierwsza myśl, o nie dziękuję, ten temat mnie nie interesuje, dość już tego w mediach. Nie byłabym sobą, gdybym opisu nie przeczytała i tu zostałam zaskoczona, to nie ta afera! A tym bardziej nie te czasy.
W czasie cofamy się do 1895 roku i nie ukrywam, że to moje ulubione czasy. Historia w powieściach to jest to co mnie kręci, a mamy tu początki rozwoju techniki, które wchodzą w użyteczność, jak
telefon, czy tramwaj elektryczny...
Idziemy dalej...to moje pierwsze spotkanie z tym autorem i jego styl pisania, przypadł mi do gustu. Czyta się przyjemnie, wręcz wchłania mnie powieść, czuję, że jestem tam, tuż za bohaterem.  Wraz z bohaterem podróżujemy i rozwiązujemy zagadki, kryminał dość ciekawy, mamy tu morderstwa i rozmowy na wyższym szczeblu, gdzie sprawy załatwia się po swojemu i tu poniekąd łączy się nasza fikcja z rzeczywistością naszych czasów. Mamy pożyczki, kredyty i bieda temu, kto ich nie spłaca.
Z naszym bohaterem podróżujemy, częściej może uciekamy, poznajemy różnych ludzi na swej drodze i nawet  tych z różnych stron świata. A wszystko zaczęło się w przemysłowym mieście, jakim wtedy był Łódź.
Książka, dzięki drobnym druku i prawie 500 stron, zapewni wam wrażenia na niejeden wieczór z książką, uwierzcie mi, będziecie marzyć by po całym dniu móc wreszcie wieczorem czytać dalej.


Opis:
Nowe śledztwo detektywa Stanisława Berga w dziewiętnastowiecznym Königsbergu.
Rok 1895. W życiu Stanisława Berga trwa nie najlepszy okres. Kiedyś był znanym łódzkim detektywem, dziś załatwia brudne sprawy dla wszystkich możnych przemysłowego miasta. Pewnego dnia zostaje wezwany do miejscowego przedsiębiorcy, Johanna Wolfganga Grossa, którego syn nie wrócił z wakacji. Detektyw odnajduje ślad w Königsbergu. Wspomagany przez tureckiego kupca, córkę konsula i miejscowego policjanta polskiego pochodzenia, trafia na trop zaginionego Grossa, ale też afery finansowej na niespotykaną dotąd skalę. Jej stawką będą nie tylko ogromne pieniądze, ale przede wszystkim ludzkie życie...




Info:
Tytuł: Amber-Gold
Autor: Krzysztof Beśka
stron: 496
Oprawa: miękka
Wydawnictwo: oficynka
Data premiery: 09.2019







6 komentarzy:

  1. Miałam taką samą reakcję :D Chociaż ja bym z chęcią przeczytała książkę o tej aferze, jakoś na tę nie mam ochoty, patrząc po opisie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz:-) ja tą naszą współczesną aferę mam serdecznie dość :-p Chociaż historia wspólniczki, która urodziła w więzieniu dziecko strażnika może być ciekawą historią :-D
      A powyższą książkę, jak zaczniesz to bardziej cie zachęci niż opis ;-)

      Usuń
  2. Tytuł książki może wywołać emocje i zainteresowanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje pierwsze wrażenia nie były ekscytujące, a jednak przeszedł temat :-p

      Usuń
  3. Tematyka bardzo ciekawa, ale gatunek zdecydowanie nie mój :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam na instagram, tam jestem codziennie ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Kobiety w pewnym wieku... , Blogger