23:26

Pacjentka. Alex Michaelides

Pacjentka

Ten thriller wyjątkowo nie przeczytałam, a odsłuchałam w formie audiobook-u na legimi. Ostatnio polubiłam tę formę nadrabiania lektur, ze względu na obowiązki w pracy, gdzie oczy i ręce mam zajęte, ale nie na tyle jestem zaabsorbowana pracą, by nie móc słuchać, jak ktoś mi czyta. A słucha się przyjemnie, dwa dni wystarczyły na powyższą powieść.
Powieść zagadkowa od pierwszych stron, od początku trzymająca w napięciu, aż po sam koniec. Który wydaje się dla czytelnika pewny, ale jednak nie, to byłoby za łatwe. Jak dla mnie koniec był
rozbrajający, wręcz śmiałam się i aż z ust wyrwało się ,,ale jaja"!
Powieść ukazuje ludzką psychologię i jak dużo jeszcze zostaje do odkrycia w tych labiryntach umysłu.  Przenosi nas do świata szpitala psychiatrycznego, z wątkami mitologi, sztuki i rodzinnych sekretów pokonujemy drogę do prawdy. Często powracamy w tej historii do dzieciństwa oskarżonej, gdzie istotny przebieg tego okresu, ma na aktualną sytuację.
Milczenie bohaterki, wszystko komplikuje, ale nie trzeba milczeć, by nie wyrażać swoich emocji. Ona mówi i to dużo, czy lekarz, który podejmie się terapii pacjentki, zrozumie ją?

,,Terapia nie służy temu, by skorygować przeszłość, ale by umożliwić pacjentowi konfrontację z jego historią i opłakanie jej" - słowa Alice  Miller dają dużo do myślenia.


Opis:
,,Ceniona malarka i fotografka mody Alicia Berenson wiedzie życie, jakiego z pozoru każdy mógłby jej pozazdrościć. Jednak pewnego wieczoru, gdy jej mąż Gabriel wraca do domu, Alicia pięć razy strzela mu w głowę. Od tego momentu kobieta przestaje mówić. Nikt poza nią nie wie, co wydarzyło się tamtej nocy. Ostatecznie trafia do zamkniętego ośrodka psychiatrycznego Grove.

Pewnego dnia w tymże ośrodku rozpoczyna pracę psychoterapeuta Theo Faber. Zafascynowany postacią Alicii i jej historią Theo robi wszystko, co w jego mocy, aby dotrzeć do pacjentki i sprawić, żeby się przed nim otworzyła. Chce także rozwikłać zagadkę śmierci Gabriela.
Poznając pacjentkę, psychoterapeuta nieoczekiwanie odnajduje coraz więcej podobieństw w ich losach. Dokąd zaprowadzą go ich rozmowy i co się stanie, jeśli Alicia wreszcie zacznie mówić?






Info:


Tytuł:

Pacjentka
Autor: Michaelides Alex
Tłumaczenie: Wyszogrodzka-Gaik Agnieszka
Wydawnictwo: Wydawnictwo W.A.B.
Język wydania: polski
Język oryginału: angielski
Liczba stron: 402
Numer wydania: I
Data premiery: 2019-03-13
Forma: książka
Wymiary produktu [mm]: 32 x 203 x 138











3 komentarze:

  1. wszyscy mowia o tej ksiazce, moze ja przeczytam, ale mam zolwie tempo ostatnio

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam audiobook w takim razie ;-) Czasem ciężko zmusić się do czytania i warto dla odmiany posłuchać ;-)

      Usuń
  2. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam na instagram, tam jestem codziennie ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Kobiety w pewnym wieku... , Blogger