19:09

Samobójca tom I. Agata Ziętarska.

Niezmienni. Tom 1. Samobójca

Czytając tę książkę, nie wiem czemu, cały czas z tyłu głowy miałam dwa filmy na uwadze "Zmierzch" oraz "Niezgodna". Cały czas myślałam o  fanach tych filmów, że ta książka, a raczej cykl "Niezmienni" i ten pierwszy tom "Samobójca" to będzie niezły kąsek dla nich. Najlepsze jest z tego wszystkiego, że ja tych filmów nie oglądałam, gdzieś tam widziałam zwiastun, czy ktoś mi wspomniał. Takie skojarzenie, chociaż sama za tym gatunkiem fantastyki nie przepadam.
Ciężko mi wytłumaczyć, czemu sięgnęłam po tę książkę. Chyba tak musiało być i
szczerze tego nie żałuję, ciągle bym była w niewiedzy co tracę, bo książka okazała się bardzo przyjemną lekturę i co lepsze teraz z niecierpliwością czekam na drugi tom. Pomimo że bohaterowie to młodzież, to i tak zaintrygowała mnie historia. Można by rzec, że odmłodziła mnie :-)
Na czas czytania stałam się nastoletnią Florą, która porwała mnie w świat licealistów, oraz w świat dusz. 
Świat bohaterki to nie  lukrowane życie okazuje się osobą wrażliwą, która niesłusznie została skazana przez najbliższą rodzinę jako osobę winną ciągowi niekorzystnych zdarzeń rodzinnych. Dodatkowo jej natura utrudnia kontakt z rówieśnikami, przez co stała się szkolną ofiarą drwin ze strony pewniejszych osób. I tu pojawia się drugi nasz bohater, który okazuje się jej opiekunem duchowym, łamiąc zasady wspólnoty, również w świecie rzeczywistym postanawia chronić ją.
To, co później się rozgrywa, wprawiło mnie w nastrój totalnego zagłębienia się w opowieść. Nie mogłam oderwać się od czytania i skończyłam, dopiero gdy zamknęłam książkę na ostatniej stronie. 
Okazało się, że fantastyka to też fajny gatunek literacki i z niecierpliwością czekam na dalszą część historii bohaterów.

Opis:
"Flora to zwyczajna dziewczyna z kwiatowej dzielnicy, której życie nie jest, jak to mówią, usłane różami. Usiłuje podnieść się po śmierci brata, ale seria niepowodzeń sprawia, że zamyka się w szczelnej, grubej skorupie, której nie jest w stanie ruszyć żaden terapeuta. Jej rodzina powoli się rozpada, a wyrzuty sumienia zjadają ją od wewnątrz. W końcu znajduje pocieszenie, jak myśli, wyłącznie w swojej wyobraźni. Jednak rzeczywistość wkrótce ją zaskakuje.
Poznaje irytującego młodzieńca, który całkowicie zmienia jej dotychczasowe życie, pokazując przy okazji, jak wygląda prawdziwa miłość. Felis nie jest człowiekiem, a Niezmiennym i posiada jeden z czterech wyjątkowych talentów. To dorastający, beztroski chłopak, przed którym przyszłość stoi otworem. Nie boi się ryzyka i co ważniejsze, zna przyszłość Flory. Czy ta wiedza pomoże mu zmienić jej przeznaczenie? Czy poniesiona cena nie będzie przypadkiem zbyt wysoka?"




Info:
  • Autor: Agnieszka Ziętarska
  • Wydawnictwo Dlaczemu
  • Oprawa: Miękka
  • Rok wydania: 2018
  • Ilość stron: 382
  • Wymiary: 13.5x21.0x3 cm

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam na instagram, tam jestem codziennie ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Kobiety w pewnym wieku... , Blogger