23:16

Kocie oko. Margaret Atwood

Kocie oko. Książka
Kolejna książka która na długo zapadnie mi w pamięci. To jest taka powieść, że gdy wezmę do ręki książkę i jak jeszcze, otworzę na jakiej kolwiek stronie, po czym zobaczę imię Cordelia, to cała historia jak film przeleci mi przed oczami.
Nie będę ukrywać że początek mnie męczył, ileż można czytać o
dzieciństwie i przyjaciółkach zwłaszcza o tej Cordelii. Ale to taki haczyk był, bo nawet nie wiem kiedy -czy to w połowie czy już za połową książki-  zorientowałam się że, jednak proza przeszłości bohaterki Elaine mnie fascynuje!. Uwielbiam ten stan, gdy pomimo zdrętwiałych pleców i zaschniętego gardła, nie chce mi się oderwać od czytania. I jeszcze jeden rozdział, jeszcze jedna kartka i tak do rana 😚
Kolejna ważna kwestia do przemyślenia po lekturze, to twoje dzieciństwo, twoi przyjaciele z tamtych lat. To taka chwila zadumy nad tym co było, to dobre i to złe. I oczywiście jak te znajomości pomogły ci wykreowaniu twojej osobowości.
Ale ta powieść, to nie tylko to co było. To również teraźniejszość, bohaterka musi również stawić czoło z tym co zastała po powrocie do rodzinnego miasta. Oraz podołać wyzwaniu jakim się poddała.

Jedno tylko was pewnie zainteresuje. Co się stało z Cordelią?
 

Opis:
 "...Kontrowersyjna malarka Elaine Risley po latach nieobecności przyjeżdża do Toronto, gdzie jest przygotowywana wystawa jej prac. Znajome domy, ulice i pejzaże utrwalone na jej obrazach, wywołują fale wspomnień o dzieciństwie, które nie było jak z obrazka. Wędrówka po kraju z ojcem-naukowcem, zakazany romans z nauczycielem malarstw i życiowym mentorem, ale przede wszystkim dziewczęca przyjaźń, która zamieniła się w okrutną obsesję. Przeszłość osacza Elaine ciasną pętlą strachu. Tak jak kiedyś. Niepokojąca, głęboka i wnikliwa opowieść o krzywdzie i szukaniu tożsamości – córki, kochanki, artystki i kobiety..."




Info:
Tytuł oryginalny: Cat's eye
Tłumacz: Magdalena Konikowska-Putresza
Kategorie: literatura piękna obca, proza
Data wydania: 04.04.2018
Liczba stron: 448
Rodzaj okładki: miękka
Rozmiar: 205x135




5 komentarzy:

  1. Zdecydowanie lubię takie mądre i klimatyczne książki, raczej nie kupię, ale jak zobaczę w bibliotece, to z pewnością wezmę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Specyficznie napisana, ale takie książki są na innym poziomie inteligencji 😉

      Usuń
  2. Kilka lat temu czytałam "Opowieść podręcznej" wtedy postanowiłam sobie, że bliżej zapoznam się z twórczością Atwood i... do tej pory tego nie zrobiłam! Wstyd mi za siebie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli to już drugi powód by sięgnąć po lekturę 😉

      Usuń
  3. Książki tej Autorki biorę w ciemno :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam na instagram, tam jestem codziennie ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Kobiety w pewnym wieku... , Blogger