14:57

Maria Callas Primadonna Stulecia

Ta biografia jest jak najlepsza powieść jaką do tej pory czytałam. Fascynuje od pierwszych stron, zresztą jako primadonna stulecia jej życie to momentami nie bajka. 


Życie opisane od dzieciństwa po ostatni kres, o walce o przetrwanie o słabościach. Jej droga do kariery, do sukcesu. Rodzina, wojna, przyjaciele, wrogowie czy miłość - wszystko opisane z dokładnością do
strojów w których występowała. Podróże te bliskie i dalekie,  o bólu po stracie bliskich i przyjacielach...o miłości. Cieszę się że ta książka gości na mojej półce, dzięki niej wiem że droga do kariery nie jest łatwa. Traci się wiele osiągając zamierzony cel, zyskać też można wiele ale czy na trwałe? jedno wiem publiczność zyskała i jest jej wierna do dziś a ja wśród niej.
Czytając biografię Marii Callas poznałam jej życie, ale również opera stała mi się bliższa. Opisane w książce opery które śpiewała, tak mnie wprowadziły w to wydarzenie że jakbym tam była i słuchała jej  na żywo.  Oczywiście nie ma nic lepszego jak do czytania słuchać opery z jej udziałem, dzięki tej oprawie czułam że jestem blisko niej.    

Opis ze strony www.znak.com.pl
"...Była jedną z najbardziej pożądanych kobiet swoich czasów. Jej zachwycające arie operowe rzucały na kolana tłumy. Kochana i uwielbiana, prywatnie była inna niż na scenie. W rzeczywistości porywcza i wybuchowa, z wyrachowaniem zdradzała męża. Jednak los nie był jej dłużny. Sama została skrzywdzona przez kochanka – najbogatszego wówczas człowieka na świecie – Arystotelesa Onassisa. To on zmusił Callas do ukrywania ciąży, później dziecka, które zmarło kilka dni po porodzie, a wreszcie porzucił ją dla Jacqueline Kennedy.
Życie Callas to opowieść o wzlotach i upadkach. O licznych skandalach, samotności i odrzuceniu. O złotej erze opery, triumfach na legendarnych scenach La Scali i Metropolitan Opera oraz współpracy z największymi artystami epoki.
Edwards przeanalizowała wszystkie standardowe źródła, a oprócz tego sama przeprowadziła sporo wywiadów (…). Jest porażona publicznymi triumfami i prywatnymi smutkami Callas, a swoje zafascynowanie przekazuje czytelnikowi w imponująco skuteczny sposób.
Terry Teachout, “The New York Times”..."






Info:
Autor: Anne Edwards
Tłumaczenie: Mieczysław Godyń
Oprawa twarda
Liczba stron: 400
Wydawnictwo: Znak

2 komentarze:

  1. Piękne zdjęcia aż chce się dzięki nim zapoznać z tą książką!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mysle ze zapoznam sie z ta ksiazka I postaram ja przeczytac

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam na instagram, tam jestem codziennie ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Kobiety w pewnym wieku... , Blogger